3. გამოხმაურებების გამოქვეყნების მოთხოვნები:3.1. გამოხმაურებები უნდა შეიცავდეს მომხმარებლის პირად მომხმარებელთა გამოცდილებას (საქონლის და/ან მომსახურების შეძენის გამოცდილება, ადგილის მონახულების გამოცდილება).
შემდეგი არ განიხილება მომხმარებლის გამოცდილება:
- • ორგანიზაციის წარმომადგენლის უარი საქონელზე ან მომსახურებაზე (მაგალითად, ბანკის ან ლომბარდის უარი კრედიტის/სესხის გაცემაზე, კლინიკის უარი თქვენს სახლში ექიმის გაგზავნაზე, უარი შესაბამისი საქონლის გაყიდვაზე წარდგენის გარეშე. პასპორტი, აგრეთვე ნებისმიერი სხვა უარი საქართველოს რესპუბლიკის კანონმდებლობის მოთხოვნათა ან სხვა მიზეზით);
- • შემთხვევები, როდესაც ორგანიზაცია ფიზიკურად იყო დაკეტილი და არ ემსახურებოდა ვიზიტორებს (თუნდაც სამუშაო საათებში);
- • კლიენტის უარი ყიდვაზე საკუთარი გადაწყვეტილებით (ფასები ძალიან მაღალია, ასორტიმენტი არ არის დამაკმაყოფილებელი, არ არსებობს ყიდვის სურვილი);
- • სიტუაციის აღწერა მეგობრების, ნაცნობების ან მესამე მხარის სიტყვებიდან;
- • პუბლიკაციების, სარეკლამო მასალების, რეკლამის, საქონლისა თუ მომსახურების ასორტიმენტის, ორგანიზაციის საფასო პოლიტიკის და ა.შ. საფუძველზე გაკეთებული დასკვნები ორგანიზაციის მუშაობის შესახებ;
- ადგილთან ირიბად დაკავშირებული ტექსტები (მაგალითად, „ჩვენი პირველი პაემანი აქ იყო“, „არ მომწონს მათი სარეკლამო პოლიტიკა“, „მთელი ეს სტილი ზედმეტად აგრესიულია, ერთგვარი გამანადგურებელია“, „არ გირჩევდი. ყიდულობს მათგან, ვინც თავს უფლებას აძლევს ასეთ ლოზუნგებს“).
3.2. აკრძალულია საქართველოს რესპუბლიკის მოქმედი კანონმდებლობის დარღვევის შესახებ ნებისმიერი მასალის გამოქვეყნება.
3.3. აკრძალულია თვითრეკლამირება: მიმოხილვების გამოქვეყნება კონკრეტული ორგანიზაციის ინტერესების ხელშეწყობის ან მხარდაჭერის მიზნით, სარეკლამო ბმულების მითითებით, აგრეთვე განლაგების და სხვა რეკლამის გამოქვეყნება. აკრძალულია მიმოხილვების გამოქვეყნება შვილობილი კომპანიების წარმომადგენლებისთვის: სარეკლამო, PR და მარკეტინგის სააგენტოები, რეკლამის მენეჯერები, ანგარიშების მენეჯერები და ა.
3.4. აკრძალულია უარყოფითი მიმოხილვების გამოქვეყნება იმ კომპანიის კონკურენტების შესახებ, რომელშიც მომხმარებელი მუშაობს, ასევე რეიტინგის მიზანმიმართული შემცირება (სხვადასხვა ანგარიშებიდან უარყოფითი რეიტინგების მასობრივი გამოქვეყნება ერთი მომხმარებლის/მომხმარებელთა ჯგუფის შეთქმულებაში).
3.5. მომხმარებლებს ეკრძალებათ გამოაქვეყნონ მიმოხილვები იმ კომპანიების შესახებ, რომლებშიც მუშაობენ.
3.6. აკრძალულია მრავალი ანგარიშის გამოყენება ერთი და იგივე ადგილების მიმოხილვების გამოსაქვეყნებლად. აკრძალულია კომპანიის რეიტინგების შედეგებით მანიპულირება.
3.7. მიმოხილვაში აკრძალულია კონკურენტი კომპანიის სახელის მითითება. ამავდროულად, თქვენ შეგიძლიათ შეადაროთ საქონლისა და მომსახურების ხარისხი, ფასები და მომხმარებელთა გამოცდილების სხვა კომპონენტები იმავე პროფილის კომპანიებთან ქალაქში ან რეგიონში, მათ პირდაპირ დასახელების გარეშე.
3.8. თუ შეუძლებელია საქმის იდენტიფიცირება განხილვის ტექსტიდან და განხილვა არ შეიცავს კომპანიასთან კონტაქტის დეტალებს თარიღის, კონტაქტის დროისა და სიტუაციის შესახებ ინფორმაციის კომბინაციის სახით (საქონლის/მომსახურების შემადგენლობა). ან შეკვეთის ნომერი, კონტრაქტი, ჩეკი, რომელიც ავტორის იდენტიფიცირების საშუალებას იძლევა), მაშინ კომპანიის წარმომადგენელს ოფიციალური პასუხის მიმომხილველში უფლება აქვს მოსთხოვოს ავტორისგან დამაზუსტებელი ინფორმაცია, რათა დაადგინოს მიმოხილვაში აღწერილი შემთხვევა და მიიღოს ზომები მისი აღმოსაფხვრელად. მიზეზები, კერძოდ:
- კომპანიაში მიმართვის თარიღი და დრო;
- ტელეფონის ნომრის ბოლო ოთხი ციფრი;
- შეკვეთის ან ხელშეკრულების ნომერი;
- მოითხოვოს უფრო დეტალურად აღწეროთ კომპანიასთან დაკავშირების დეტალები, რაც საშუალებას მოგცემთ დაადგინოთ კლიენტი;
- სხვა მონაცემები, რომლებიც დაეხმარებიან კომპანიას გაიგოს, თუ რომელ შემთხვევაზეა საუბარი.
მიმოხილვის ავტორმა უნდა უპასუხოს კომპანიის შეკითხვას მიმოხილვის შესახებ კომენტარით 4 კალენდარული დღის განმავლობაში ან შეცვალოს მიმოხილვა და დაეხმაროს კომპანიას მიმოხილვაში აღწერილი შემთხვევის იდენტიფიცირებაში (მაგალითად, დაურთოს ქვითრის ფოტო). თუ ავტორს არ შეუძლია მიაწოდოს კომპანიის მიერ მოთხოვნილი ინფორმაცია, მაშინ აუცილებელია მიუთითოს სერვისის მიღების თვე ან სავარაუდო თარიღი, ასევე აღწეროს მოთხოვნის დეტალები, რომლებიც საშუალებას იძლევა განიხილოს აღწერილი საქმის იდენტიფიცირება, თუ ისინი არ არის აღწერილი მიმოხილვაში.
თუ 4 კალენდარული დღის განმავლობაში მიმოხილვის ავტორი არ უპასუხებს კომპანიის ოფიციალურ მოთხოვნას კომენტარებში ან რედაქტირებულ მიმოხილვაში, მაშინ კომპანიის წარმომადგენლის მიერ პირადი ანგარიშის მეშვეობით გაგზავნილი საჩივრის მოდერაციის შემდეგ, განხილვა იღებს სტატუსს ” დაუდასტურებელი“ და აღარ არის გათვალისწინებული კომპანიის რეიტინგში. ავტორს შეუძლია აღადგინოს მიმოხილვა აპლიკაციის საშუალებით მხოლოდ კომპანიის ოფიციალურ კომენტარზე დამაზუსტებელ პასუხთან ერთად.
წესი არ ვრცელდება იმ შემთხვევებზე, როდესაც:
• კომპანია გვთავაზობს პასუხის სხვა არხს (პირად შეტყობინებებში ჩაწერა, ელფოსტა, ტელეფონით დაკავშირება და ა.შ.), ვინაიდან ამ შემთხვევაში კომუნიკაცია ხდება საჯარო დიალოგის მიღმა;
• კომპანია სთხოვს ავტორს მიუთითოს მისი პირადი საკონტაქტო ინფორმაცია (ტელეფონის ნომერი, ფოსტის მისამართი და სხვა მონაცემები), ასეთ შემთხვევაში ავტორს უფლება აქვს არ დაუკავშირდეს მას;
• მიმოხილვის გამოქვეყნებიდან 1 წელზე მეტი გავიდა;
• მიმოხილვა დასტურდება სბერბანკ-ის მეშვეობით გადახდით (ასეთი მიმოხილვები აღნიშნულია შესაბამისად).
3.9. ნებადართულია მიმოხილვები, რომლებიც აღწერს მომხმარებელთა მომსახურების მიღების გამოცდილებას მაშინაც კი, თუ კლიენტმა არ იყიდა სერვისი კომპანიისგან: კონსულტაცია გამყიდველთან მაღაზიაში, შეკვეთის განთავსება რესტორანში (მაშინაც კი, თუ პროდუქტი, მომსახურება ან კერძი არ არის შეძენილი. შედეგად). გამონაკლისს წარმოადგენს 3.1 პუნქტში ჩამოთვლილი შემთხვევები (მაგალითად, კომპანიის წარმომადგენლის უარი საქონელზე ან მომსახურებაზე ტექნიკური ან სხვა შესაძლებლობების არარსებობის გამო, აგრეთვე სიტუაციები, როდესაც კომპანია რაიმე მიზეზით არ მუშაობს სამუშაო საათებში). .
3.10. ნებადართულია მიმოხილვების დატოვება, რომლებიც აღწერს 14 წლამდე ასაკის ბავშვების, მოხუცების, ასევე შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ახლობლების მომხმარებელთა გამოცდილებას - მათ, ვინც თავად ვერ დაწერს მიმოხილვას, იმ პირობით, რომ მომხმარებელი, რომელიც ტოვებს მიმოხილვას, თავად იყო მოვლენების მონაწილე. აღწერილია მიმოხილვაში.
3.11. აკრძალულია ზედიზედ რამდენიმე იდენტური მიმოხილვის გამოქვეყნება ერთი ორგანიზაციის შესახებ ან იდენტური მიმოხილვის (დუბლიკატების) გამოქვეყნება ერთი ორგანიზაციის ყველა ფილიალის ან სხვადასხვა ორგანიზაციის შესახებ.
3.12. თქვენ აკრძალული გაქვთ მიმოხილვების გამოქვეყნება სხვისი მიმოხილვების საპასუხოდ.
3.13. აკრძალულია მიმოხილვის ტექსტის სტილიზაცია სხვა ლიტერატურულ ჟანრს ან ჟანრს (ლექსი, პიესა, ზღაპარი, იგავი), რაც გაართულებს წარმოდგენილის არსის აღქმას.
3.14. აკრძალულია მართლწერისა და პუნქტუაციის საყოველთაოდ მიღებული წესების განზრახ დარღვევა, დიდი და პატარა ასოების ალტერნატივა, მიმოხილვების გამოქვეყნება დიდი ასოებით ტექსტის უპირატესობით („capslock“) ან მიმოხილვის ტექსტის მინიმალურ დასაშვებ სიგრძემდე გაჭიმვის მცდელობა დამატებითი გამოყენებით. სიმბოლოები, როგორიცაა განმეორებითი ფრჩხილები ან ელიფსები.
3.15. აკრძალულია მიმოხილვების დაწერა მოვლენებზე, რომლებიც მოხდა მიმოხილვის დაწერის თარიღამდე 3 წელზე მეტი ხნის წინ.
3.16. აკრძალულია ორგანიზაციის, როგორც დამსაქმებლის (რეალური ან პოტენციური) შეფასება ან გასაუბრების შედეგების მიხედვით ორგანიზაციის შეფასება.
3.17. აკრძალულია მიმოხილვაში ფოტოების ან/და ვიდეოების გამოქვეყნება, რომლებიც უშუალოდ არ არის დაკავშირებული მომხმარებლის გამოცდილებასთან და არ ასახავს ორგანიზაციის მუშაობას ან სამუშაოს ხარისხს ან მისგან შეძენილ საქონელს. გულები, სმაილიკები, ემოციების ამსახველი სურათები, ცხოველები და ცისარტყელა არ შეიძლება გამოყენებულ იქნას მიმოხილვის ილუსტრაციად.
3.18. ნებადართულია მიმოხილვაში გამოქვეყნება სხვა ავტორების მიერ გადაღებული, მაგრამ კომპანიის მუშაობასთან დაკავშირებული ფოტოების (პროდუქტები, ინტერიერი, ვიტრინები, კერძები).
3.19. თუ ფოტო ან/და ვიდეოს შესახებ დასაბუთებული საჩივარი მიიღება საავტორო უფლებების მფლობელისგან ან საავტორო უფლებების მფლობელის მიერ უფლებამოსილი პირისგან, ფოტო და/ან ვიდეო წაიშლება.
3.20. მიმოხილვების კომენტარებში აკრძალულია უაზრო შეტყობინებები (წყალდიდობა), გამეორება, შეურაცხყოფა, გინება და სპამი. აკრძალულია კომენტარების გამოყენება მიმოხილვის ტექსტების განსათავსებლად, რომლებიც არღვევს გამოქვეყნების წესებს, ან კომპანიის თანამშრომლების ან მომხმარებლის პერსონალური მონაცემების განსათავსებლად.
3.21. მიმოხილვებში, ფოტოებში, ვიდეოებსა და კომენტარებში მიმოხილვებზე და ორგანიზაციების ოფიციალურ პასუხებში, აკრძალულია ადამიანების ნებისმიერი ემოციური უარყოფითი მახასიათებელი - თანამშრომლები, ორგანიზაციების კლიენტები და სერვისის სხვა მომხმარებლები. კერძოდ, აღწერილი ადამიანების ეროვნების, რელიგიის, პოლიტიკური შეხედულებებისა და გონებრივი შესაძლებლობების დონის შეურაცხყოფა დაუშვებელია.
3.22. აკრძალულია უცენზურო ენა, ლანძღვა-გინება და მათგან წარმოებული ნებისმიერი წარმოშობა. ასევე დარღვევაა ნაწილობრივ დაფარული ხალიჩის გამოყენება.
3.23. უარყოფითი განცხადებები კონკრეტული ორგანიზაციის საქმიანობასთან, მის პროდუქტებთან ან სერვისებთან დაკავშირებით დაშვებულია პირადობის გარეშე.
3.24. კომპანიის ვებსაიტის/აპლიკაციის მუშაობის შეფასება, როგორც მომხმარებლის გამოცდილება, შესაძლებელია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ კომპანიის სერვისი მხოლოდ ამ გზით არის მოწოდებული (ონლაინ მაღაზიები, ტაქსის შეკვეთის სერვისი, ადგილზე მიტანის სერვისი) და მომხმარებელმა გააკეთა შეკვეთა.
შეუძლებელია მომსახურების მიწოდების ტრადიციული მეთოდების მქონე კომპანიებისთვის ვებსაიტების და აპლიკაციების არსებობა/არყოფნა/სიჩქარის შეფასება.
3.25. აკრძალულია სატელეფონო ხაზის დაკავების შეფასება ნებისმიერ ორგანიზაციაში, გარდა ორგანიზაციებისა კატეგორიებიდან: საკვების/საყოფაცხოვრებო ნივთების მიწოდება, მზა კერძების მიწოდება, ყვავილების მიწოდება, სასმელი წყალი, ტაქსის შეკვეთა, ინტერნეტ პროვაიდერები, ფიჭური ოპერატორები, დისპეტჩერიზაცია. მომსახურება.
3.26. სატელეფონო საუბრის შეფასება დასაშვებია, თუ კომპანიის თანამშრომელმა ტელეფონით მიიღო რჩევა კომპანიის მომსახურების ან საქონლის მიღებასთან დაკავშირებულ საკითხებზე. სატელეფონო საუბარზე გამოხმაურება დასაშვებია, თუ შეფასდება კონსულტაციის ხარისხი.
3.27. მიმოხილვაში აკრძალულია პასპორტების, სამედიცინო ჩანაწერებიდან ინფორმაციის და ორგანიზაციის კლიენტის სხვა პირადი მონაცემების სკანირების გამოქვეყნება.
3.28. მიმოხილვაში ნებადართულია საზოგადოებისთვის ხელმისაწვდომი ინფორმაციის წყაროებიდან მიღებული კომპანიის წარმომადგენლების სრული სახელების გამოქვეყნება. თუ დადგინდა, რომ კომპანიის წარმომადგენლების სახელები განთავსებულია მიმოხილვაში, კომენტარებში ან პასუხებში, რომლებიც განთავსებულია პერსონალური მონაცემების სუბიექტის თანხმობის გარეშე, გამოქვეყნებული შინაარსი მოწმდება პერსონალური მონაცემების სუბიექტის წერილობითი განცხადების საფუძველზე, რომლის მონაცემებიც გამოქვეყნდა. თანხმობის გარეშე. აპლიკაციას სჭირდება თქვენი სრული სახელი, მობილური ტელეფონის ნომერი და ელექტრონული ფოსტის მისამართი (ან საფოსტო მისამართი). ზოგიერთ შემთხვევაში, ეს კონტაქტები შეიძლება საჭირო გახდეს განმცხადებლის ვინაობის დასადასტურებლად. პერსონალური მონაცემების დაბლოკვა/განადგურება დამოკიდებულია წერილობითი განცხადების განხილვის შედეგზე.
განაცხადის ჩამოტვირთვა შეგიძლიათ აქ;
3.29. მიმოხილვა შეიძლება მოიცავდეს თქვენს მიერ შეძენილი პროდუქტის გამოყენების შედეგებს ან სერვისის მიღების შედეგად განხორციელებულ ცვლილებებს, ფოტოებს და/ან ვიდეოჩანაწერებს. მაგალითად: თქვენს მიერ შესრულებული ნახატის ფოტო და/ან ჩანაწერი შეძენილი აკვარელის საღებავების ხარისხის შესახებ კომენტარით; თქვენი საკუთარი ფოტო (სელფი) და/ან ვიდეო ჩანაწერი, თუ ფოტო ასახავს სერვისის ან პროდუქტის ხარისხს, რომელიც შეიძლება შეფასდეს მხოლოდ ადამიანზე (თმის ვარცხნილობა, მაკიაჟი, ტანსაცმელი უხდება); შინაური ცხოველის ფოტო ან/და ვიდეო ჩანაწერი, თუ იგი ასახავს ცხოველების მომსახურების მიმწოდებელი ორგანიზაციის (ვეტერინარული კლინიკები, ცხოველთა თმის სალონები და ა.შ.) მუშაობის შედეგებს.
3.30. აკრძალულია სერვისის, როგორც არხის გამოყენება მომხმარებლის ან ორგანიზაციის წარმომადგენლის საიტზე ტრაფიკის მოსაზიდად: აკრძალულია პირადი ბლოგების, ვებსაიტების, არხების ბმულების მიწოდება.
3.31. ნებადართულია ბმულების მიწოდება საინფორმაციო რესურსებზე (მედია, ფორუმები) და ორგანიზაციების ვებსაიტებზე, თუ მომხმარებელი არ მუშაობს ამ ორგანიზაციისთვის.
3.32. განხილვისას, ორგანიზაციის მომსახურების სავალდებულო შეფასებასთან ერთად, ნებადართულია: გაარკვიოს ინფორმაცია ორგანიზაციასთან თქვენი მდგომარეობის შესახებ (იყო მონაწილე მოვლენებში) ან კონსტრუქციული კითხვები/წინადადებები ორგანიზაციის მუშაობასთან დაკავშირებით. აკრძალულია ორგანიზაციის მიერ მიღებული გადაწყვეტილებების გამოწვევა, კრიტიკა და შეფასება სხვა ადამიანების საქმეებთან დაკავშირებით, რომლებთანაც მომხმარებელს არანაირი კავშირი არ ჰქონია.
3.33. ჩვენ გვაქვს უფლება მოვითხოვოთ მომხმარებლისგან დადასტურება ნებისმიერი მიმოხილვის შესახებ, რომლის წარმოშობის შესახებაც გვაქვს ეჭვი. დადასტურება შეიძლება იყოს შეკვეთის ნომერი, კონტაქტის თარიღი და დრო, კომპანიასთან დაკავშირების დეტალები – ყველაფერი, რაც მიუთითებს სერვისის მიღების ან პროდუქტის შეძენის დეტალებზე.
3.34. აკრძალულია მიმოხილვების გამოქვეყნება, რომელიც გამოხატავს აშკარა უპატივცემულობას საზოგადოების, სახელმწიფოს, გერბის, ჰიმნის, დროშის, რუსეთის ფედერაციის კონსტიტუციისა და სამთავრობო ორგანოების მიმართ.