გამოყენებული ტერმინები:
რეკლამა – ინფორმაცია საქონლის, მომსახურებისა და სამუშაოების (შემდგომში საქონელი), ფიზიკური და იურიდიული პირების, იდეებისა და ინიციატივების შესახებ, რომლებიც გავრცელდა ნებისმიერი საშუალებით და ნებისმიერი ფორმით, რომელიც განკუთვნილია განუსაზღვრელი რაოდენობის პირებისთვის და ემსახურება ფიზიკური და ფიზიკური ინტერესების გაჩენას. იურიდიული პირები, საქონელი, იდეები და ინიციატივები, საქონლის, იდეებისა და ინიციატივების გაყიდვის შენარჩუნება და ხელშეწყობა.
2. არასათანადო რეკლამა – არასამართლიანი, არასანდო, არაეთიკური, შეცდომაში შემყვანი ან სხვაგვარი რეკლამა, რომლის შინაარსი, დრო, ადგილი ან გავრცელების მეთოდი არღვევს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს.
3. არასწორი რეკლამა – რეკლამა, რომელიც შეიცავს რეკლამირებული პროდუქტის არასწორ შედარებას სხვა ფიზიკური და იურიდიული პირების საქონელთან, კონკურენტის ან მესამე მხარის სახელის, პატივისა და რეპუტაციის დამამცირებელი გამონათქვამები, ფიზიკური და იურიდიული პირების დისკრედიტაცია, რომლებიც არ იყენებენ რეკლამირებულ პროდუქტებს, აგრეთვე ის, რომ პირები ნდობის ბოროტად გამოყენების გზით ან თავიანთი ცოდნისა და გამოცდილების ნაკლოვანებით ატყუებენ მომხმარებელს რეკლამირებული პროდუქტის თვისებებთან დაკავშირებით.
4. არასამართლიანი რეკლამა – რეკლამა, რომელიც შეიცავს ცრუ ინფორმაციას რეკლამის განმთავსებლის, პროდუქტის თვისებების, შემადგენლობის, წარმოების ადგილის, მეთოდის, თარიღის, დანიშნულების, სამომხმარებლო თვისებების, გამოყენების პირობების, სერტიფიცირების ნიშნების, სახელმწიფო სტანდარტების შესაბამისობას, რაოდენობას, ხელმისაწვდომობას. პროდუქტის ბაზარზე, მისი აღნიშვნა შეძენის შესაძლებლობის შესახებ მითითებულ რაოდენობაში და დროში, პროდუქტის ღირებულება (ფასი) რეკლამის დროს, კომპენსაციის დამატებითი პირობები, პროდუქტის მიწოდება, დაბრუნება, შეკეთება, საგარანტიო ვალდებულებები. მოქმედების ვადის თარიღი, სახელმწიფო სიმბოლოების გამოყენების უფლება (დროშა, გერბი, ჰიმნი), ოფიციალური აღიარება (მადლობა, პრიზების, დიპლომების და სხვა ჯილდოების მიღება), კვლევისა და ტესტირების შედეგები, პროდუქტზე მოთხოვნის რეალური მოცულობა.
5. არაეთიკური რეკლამა - რეკლამა, რომელიც არღვევს კაცობრიობისა და ზნეობის ზოგადად მიღებულ ნორმებს, არღვევს ეროვნულ და მსოფლიო კულტურულ ნორმებს შეურაცხმყოფელი სიტყვების გამოყენებით და შედარება ეროვნებასთან, რასასთან, პროფესიასთან, სოციალურ კლასთან, ასაკთან, სქესთან, ენასთან, რელიგიასთან, პოლიტიკურ და ფილოსოფიურ შეხედულებებთან. რწმენა. დაცულია ხაზინაში შემავალი ხელოვნების საგნები, ისტორიული და არქიტექტურული ძეგლები, სახელმწიფო სიმბოლოები (დროშა, გერბი, ჰიმნი), საქართველოს ან სხვა სახელმწიფოს ეროვნული ვალუტა, რელიგიური სიმბოლოები, ფიზიკური თუ იურიდიული პირები, მათი საქმიანობა, პროფესია ან საქონელი.
6. შეცდომაში შემყვანი რეკლამა – რეკლამა, რომლის მეშვეობითაც რეკლამის განმთავსებელი (რეკლამის განმთავსებელი, რეკლამის განმთავსებელი) შეგნებულად შეცდომაში შეჰყავს რეკლამის მომხმარებელი და რომელმაც შეიძლება ზიანი მიაყენოს კონკურენტს.
7. შედარებითი რეკლამა არის რეკლამა, რომელიც პირდაპირ ან ირიბად ეხება კონკურენტს ან კონკურენტის მიერ შემოთავაზებულ საქონელს და/ან მომსახურებას.
საერთო დებულებები
რეკლამა უნდა შეესაბამებოდეს „რეკლამის შესახებ“ კანონის მე-4 მუხლის მოთხოვნებს.
არასამართლიანი, არასანდო, არაეთიკური, შეცდომაში შემყვანი ან სხვა სახის რეკლამა დაუშვებელია 2გის პროდუქტებში, რომლის შინაარსი, დრო, ადგილი ან გავრცელების მეთოდი არღვევს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს.