ეს მოთხოვნები სავალდებულოა რეკლამის განთავსებისას გამოსაყენებლად.

რეკლამის წარმოების, განთავსებისა და გავრცელების მოთხოვნები, განურჩევლად მისი განთავსების ადგილისა, დადგენილია „რეკლამის შესახებ“ საქართველოს რესპუბლიკის კანონით (შემდგომში „კანონი რეკლამის შესახებ“).
გამოყენებული ტერმინები:
რეკლამა – ინფორმაცია საქონლის, მომსახურებისა და სამუშაოების (შემდგომში საქონელი), ფიზიკური და იურიდიული პირების, იდეებისა და ინიციატივების შესახებ, რომლებიც გავრცელდა ნებისმიერი საშუალებით და ნებისმიერი ფორმით, რომელიც განკუთვნილია განუსაზღვრელი რაოდენობის პირებისთვის და ემსახურება ფიზიკური და ფიზიკური ინტერესების გაჩენას. იურიდიული პირები, საქონელი, იდეები და ინიციატივები, საქონლის, იდეებისა და ინიციატივების გაყიდვის შენარჩუნება და ხელშეწყობა.
2. არასათანადო რეკლამა – არასამართლიანი, არასანდო, არაეთიკური, შეცდომაში შემყვანი ან სხვაგვარი რეკლამა, რომლის შინაარსი, დრო, ადგილი ან გავრცელების მეთოდი არღვევს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს.
3. არასწორი რეკლამა – რეკლამა, რომელიც შეიცავს რეკლამირებული პროდუქტის არასწორ შედარებას სხვა ფიზიკური და იურიდიული პირების საქონელთან, კონკურენტის ან მესამე მხარის სახელის, პატივისა და რეპუტაციის დამამცირებელი გამონათქვამები, ფიზიკური და იურიდიული პირების დისკრედიტაცია, რომლებიც არ იყენებენ რეკლამირებულ პროდუქტებს, აგრეთვე ის, რომ პირები ნდობის ბოროტად გამოყენების გზით ან თავიანთი ცოდნისა და გამოცდილების ნაკლოვანებით ატყუებენ მომხმარებელს რეკლამირებული პროდუქტის თვისებებთან დაკავშირებით.
4. არასამართლიანი რეკლამა – რეკლამა, რომელიც შეიცავს ცრუ ინფორმაციას რეკლამის განმთავსებლის, პროდუქტის თვისებების, შემადგენლობის, წარმოების ადგილის, მეთოდის, თარიღის, დანიშნულების, სამომხმარებლო თვისებების, გამოყენების პირობების, სერტიფიცირების ნიშნების, სახელმწიფო სტანდარტების შესაბამისობას, რაოდენობას, ხელმისაწვდომობას. პროდუქტის ბაზარზე, მისი აღნიშვნა შეძენის შესაძლებლობის შესახებ მითითებულ რაოდენობაში და დროში, პროდუქტის ღირებულება (ფასი) რეკლამის დროს, კომპენსაციის დამატებითი პირობები, პროდუქტის მიწოდება, დაბრუნება, შეკეთება, საგარანტიო ვალდებულებები. მოქმედების ვადის თარიღი, სახელმწიფო სიმბოლოების გამოყენების უფლება (დროშა, გერბი, ჰიმნი), ოფიციალური აღიარება (მადლობა, პრიზების, დიპლომების და სხვა ჯილდოების მიღება), კვლევისა და ტესტირების შედეგები, პროდუქტზე მოთხოვნის რეალური მოცულობა.
5. არაეთიკური რეკლამა - რეკლამა, რომელიც არღვევს კაცობრიობისა და ზნეობის ზოგადად მიღებულ ნორმებს, არღვევს ეროვნულ და მსოფლიო კულტურულ ნორმებს შეურაცხმყოფელი სიტყვების გამოყენებით და შედარება ეროვნებასთან, რასასთან, პროფესიასთან, სოციალურ კლასთან, ასაკთან, სქესთან, ენასთან, რელიგიასთან, პოლიტიკურ და ფილოსოფიურ შეხედულებებთან. რწმენა. დაცულია ხაზინაში შემავალი ხელოვნების საგნები, ისტორიული და არქიტექტურული ძეგლები, სახელმწიფო სიმბოლოები (დროშა, გერბი, ჰიმნი), საქართველოს ან სხვა სახელმწიფოს ეროვნული ვალუტა, რელიგიური სიმბოლოები, ფიზიკური თუ იურიდიული პირები, მათი საქმიანობა, პროფესია ან საქონელი.
6. შეცდომაში შემყვანი რეკლამა – რეკლამა, რომლის მეშვეობითაც რეკლამის განმთავსებელი (რეკლამის განმთავსებელი, რეკლამის განმთავსებელი) შეგნებულად შეცდომაში შეჰყავს რეკლამის მომხმარებელი და რომელმაც შეიძლება ზიანი მიაყენოს კონკურენტს.
7. შედარებითი რეკლამა არის რეკლამა, რომელიც პირდაპირ ან ირიბად ეხება კონკურენტს ან კონკურენტის მიერ შემოთავაზებულ საქონელს და/ან მომსახურებას.
საერთო დებულებები
რეკლამა უნდა შეესაბამებოდეს „რეკლამის შესახებ“ კანონის მე-4 მუხლის მოთხოვნებს.
არასამართლიანი, არასანდო, არაეთიკური, შეცდომაში შემყვანი ან სხვა სახის რეკლამა დაუშვებელია 2გის პროდუქტებში, რომლის შინაარსი, დრო, ადგილი ან გავრცელების მეთოდი არღვევს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს.
რეკლამა უნდა აღიქმებოდეს როგორც რეკლამა სპეციალური ცოდნისა და ტექნიკური საშუალებების გარეშე;
რეკლამა საქართველოს მასშტაბით ვრცელდება სახელმწიფო ენაზე. უცხო ენაზე გაკეთებული წარწერა ზომითა და რაოდენობით არ უნდა აღემატებოდეს სახელმწიფო ენაზე არსებულ წარწერას (ტრანსლიტერაციას).
დაუშვებელია იმ საქონლის რეკლამა, რომლის წარმოება და რეალიზაცია აკრძალულია საქართველოს კანონმდებლობით ან საჭიროებს სპეციალურ ნებართვას (ლიცენზიას) ასეთი ნებართვის არარსებობის შემთხვევაში. ანალოგიური წესი ვრცელდება ეკონომიკური აგენტის რეკლამაზე, რომლის საქმიანობა მოითხოვს სპეციალურ ნებართვას (ლიცენზიას), მაგრამ ასეთი ნებართვა არ არის მიღებული.
კერძოდ, დაუშვებელია არარეგისტრირებული და საქართველოს ეროვნული ბანკის ლიცენზიის არმქონე ბიზნეს ორგანიზაციის მიერ დასაბრუნებელი სახსრების შეგროვების რეკლამა, გარდა „ეროვნულის შესახებ“ საქართველოს ორგანული კანონით გათვალისწინებული შემთხვევებისა. საქართველოს ბანკი“.
საქონლის რეკლამას, რომლის სერტიფიცირებაც საჭიროა საქართველოს რესპუბლიკის კანონმდებლობის შესაბამისად, თან უნდა ახლდეს ნიშანი „დამოწმებული“.
ხელოვნების შესაბამისად. „რეკლამის შესახებ“ კანონის 4, 2გის პროდუქტებში დაუშვებელია:
1) არასამართლიანი, არასანდო, არაეთიკური, შეცდომაში შემყვანი ან სხვაგვარი რეკლამის განთავსება და გავრცელება, რომლის შინაარსი, დრო, ადგილი ან გავრცელების მეთოდი არღვევს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს.
2) პირის გამოსახულების ან სახელის გამოყენება რეკლამაში მისი ნებართვის გარეშე;
3) რეკლამის განთავსება, რომელიც მოუწოდებს მოქალაქეებს სახიფათო ქმედებებისკენ, რამაც შეიძლება ზიანი მიაყენოს ადამიანების ჯანმრთელობას ან საფრთხე შეუქმნას მათ უსაფრთხოებას;
4) არასრულწლოვნის გამოსახულების ან ხმის ნებისმიერი ფორმით გამოყენება სექსუალური ხასიათის პროდუქტების რეკლამირებისას.
საქართველოს ტერიტორიაზე ქონების ან მომსახურების რეალიზაციის რეკლამირებისას ქონების ან მომსახურების მითითებული ღირებულება გამოხატული უნდა იყოს ლარში. ხელოვნების მე-4 პუნქტის შესაბამისად. „მომხმარებელთა უფლებების დაცვის შესახებ“ კანონის მე-6 პუნქტში გასაყიდი ფასის მითითებით რეკლამაში უნდა იყოს მითითებული პროდუქტის ფასიც.
2გის პროდუქტებში განთავსებული რეკლამა ასევე არ უნდა:
ა) დაარწმუნოს არასრულწლოვნები, დაარწმუნონ მშობლები და სხვა პირები, შეიძინონ რეკლამირებული პროდუქტი;
ბ) დაარწმუნოს არასრულწლოვანები, რომ რეკლამირებული საქონლის ფლობა მათ უპირატესობას ანიჭებს სხვა არასრულწლოვანებთან შედარებით და საქონლის არ ფლობას საპირისპირო შედეგი ექნება;
გ) სახიფათო ადგილებში და გარემოებებში არასრულწლოვანთა ამსახველი ტექსტური ან აუდიო და ვიდეო ინფორმაციის გამოყენება;
დ) არ ითვალისწინებდეს არასრულწლოვანს რეკლამირებული პროდუქტის გამოყენებისათვის საჭირო უნარ-ჩვევების საჭირო დონეს. თუ რეკლამა აჩვენებს ან აღწერს პროდუქტის გამოყენების შედეგებს, რეკლამაში უნდა იყოს წარმოდგენილი ინფორმაცია იმის შესახებ, თუ რა შეიძლება რეალურად მიაღწიონ არასრულწლოვანებს სამიზნე ასაკობრივ ჯგუფში;
ე) არარეალური (დამახინჯებული) შთაბეჭდილების შექმნა არასრულწლოვანთა შორის პროდუქტის თვითღირებულების (ფასის) შესახებ, ასევე პირდაპირ ან ირიბად მიუთითებს პროდუქტის ხელმისაწვდომობაზე ნებისმიერი დონის შემოსავლის მქონე ოჯახისთვის.
ხელოვნების შესაბამისად. „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ საქართველოს რესპუბლიკის კანონის მე-7 მუხლით, ასევე დაუშვებელია სარეკლამო მასალების დემონსტრირება თამბაქოს მოწევის ან მისი მოხმარების სხვა ფორმების შესახებ.
ხელოვნების შესაბამისად. „რეკლამის შესახებ“ კანონის 12.1. შედარებითი რეკლამა ნებადართულია 2გის პროდუქტებში შემდეგ შემთხვევებში:
ა) თუ შედარებულია საქონელი და/ან მომსახურება, რომლებიც გამოიყენება იმავე საჭიროებისთვის ან მიზნისთვის;
ბ) თუ შედარებულია საქონლის ან/და მომსახურების ერთი ან მეტი მნიშვნელოვანი, შესამოწმებელი და ტიპიური თვისება, რამაც შეიძლება გავლენა მოახდინოს ღირებულებაზე;
გ) თუ ეს არ იწვევს ბაზარზე დაბნეულობას რეკლამის განმთავსებელსა და კონკურენტს შორის ან რეკლამის განმთავსებლისა და კონკურენტის სავაჭრო ნიშნებს, სავაჭრო სახელებს, სხვა განმასხვავებელ ნიშნებს, საქონელსა და მომსახურებას;
დ) თუ არ ახდენს კონკურენტის პოზიციის, სასაქონლო ნიშნის, სავაჭრო სახელების, სხვა განმასხვავებელი ნიშნების, საქონლის, მომსახურების ან საქმიანობის დისკრედიტაციას;
ე) თუ პროდუქციის რეკლამირებისას მიუთითებს ამავე სახელწოდების პროდუქტზე წარმოშობის ადგილის მითითებით;
ზ) თუ ეს არ არის საქონლის ან/და მომსახურების რეპროდუქცია, რომლის სავაჭრო ნიშანი და სავაჭრო დასახელება დაცულია.
ალკოჰო;ური სასმელების რეკლამა
„რეკლამის შესახებ“ კანონის მე-8 მუხლის თანახმად, ალკოჰოლური სასმელების რეკლამამ, განურჩევლად გავრცელების მეთოდისა, არ უნდა:
1) შექმნას შთაბეჭდილება, რომ ალკოჰოლის დალევა ხელს უწყობს ფიზიკური და გონებრივი მდგომარეობის გაუმჯობესებას, წარმატებას საზოგადოებაში ან სპორტში;
2) მოახდინოს ალკოჰოლის დალევისგან თავის შეკავების დისკრედიტაცია.
3) შეიცავდეს ინფორმაციას ალკოჰოლის დადებითი სამკურნალო თვისებების შესახებ.
ალკოჰოლური სასმელების რეკლამას, რომელშიც ნაჩვენებია სასმელის ღია ჭურჭელი ან მისი დალევის პროცესი, ან შეიცავს მოწოდებას მოხმარებაზე, თან უნდა ახლდეს გაფრთხილება: „ალკოჰოლის დიდი რაოდენობით დალევა საზიანოა ჯანმრთელობისთვის“.
ალკოჰოლური სასმელების რეკლამა არ უნდა არღვევდეს ზოგადად მიღებულ ადამიანურ, ეთიკურ და მორმების სტანდარტებს.
ალკოჰოლური სასმელების რეკლამა არ უნდა იყოს მიმართული არასრულწლოვანი მომხმარებლებისთვის.
თამბაქოს ნაწარმის, თამბაქოს აქსესუარების და (ან) თამბაქოს მოხმარებისთვის განკუთვნილი მოწყობილობების რეკლამა
„რეკლამის შესახებ“ კანონის 8.2 მუხლის დებულებების შესაბამისად, 2გის პროდუქტებში დაუშვებელია ყველა სახის თამბაქოს ნაწარმის, თამბაქოს აქსესუარების და (ან) მოხმარებისთვის განკუთვნილი მოწყობილობების რეკლამა.
აზარტული თამაშების რეკლამა, ტოტალიზატორი, ლოტო, ბინგო, აზარტული თამაშების ორგანიზატორი, ტოტალიზატორის ორგანიზატორი, ლოტოს ორგანიზატორი და ბინგოს ორგანიზატორი
„რეკლამის შესახებ“ კანონის 8.3 მუხლის დებულებების შესაბამისად, აზარტული თამაშების, ტოტალიზატორის, ლოტოს, ბინგოს, აზარტული თამაშების ორგანიზატორების, ტოტალიზატორის ორგანიზატორების, ლოტოს ორგანიზატორებისა და ბინგოს ორგანიზატორების რეკლამა ნებისმიერი ფორმით და ნებისმიერი საშუალებით დაუშვებელია 2გის პროდუქტებში.
ფარმაცევტული პროდუქტების რეკლამა
„რეკლამის შესახებ“ კანონის მე-9 მუხლის დებულებების შესაბამისად, 2გის პროდუქტებში:
აკრძალულია სპეციალურ კონტროლს დაქვემდებარებული (პირველ ჯგუფს მიეკუთვნება), მეორე ჯგუფს მიეკუთვნება და ქართულ ბაზარზე დაშვების უფლება არ აქვს ფარმაცევტული პროდუქტების რეკლამა.
მესამე ჯგუფის ფარმაცევტული პროდუქტების რეკლამა ნებადართულია საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს უფლებამოსილ სამსახურთან წინასწარი შეთანხმებით.
ფარმაცევტული პროდუქტის რეკლამა უნდა შეიცავდეს გაფრთხილებას: „გამოყენებისას წაიკითხეთ ინსტრუქცია, გვერდითი ეფექტების შესახებ დეტალური ინფორმაციისთვის მიმართეთ ექიმს“. თუ ფარმაცევტული პროდუქტის რეკლამა ვრცელდება არადაბეჭდილი ფორმით, გაფრთხილება უნდა იყოს ხილული მინიმუმ 3 წამის განმავლობაში და ასევე უნდა იყოს ხმოვანი.
ფარმაცევტული პროდუქტის რეკლამის შინაარსი შინაარსით არ უნდა განსხვავდებოდეს ამ პრეპარატის ინსტრუქციებში მითითებული ინფორმაციისგან.
დაუშვებელია იმ დამატებითი მედიკამენტების, დიეტური დანამატების და პარამედიალური საშუალებების რეკლამის ტექსტში დაავადებების მითითება, რომლებიც არ არის რეგისტრირებული ფარმაცევტულ საშუალებებად და წარმოადგენენ მათ ფარმაცევტულ საშუალებებად.
(დაუშვებელია ფარმაცევტულ პროდუქტად დაურეგისტრირებელი, ასევე ფარმაცევტული პროდუქტის სახელმწიფო რეგისტრაციის ეროვნული რეჟიმით ნებაყოფლობით დაურეგისტრირებელი კომპლემენტარული სამკურნალო საშუალების, ბიოლოგიურად აქტიური დანამატისა და პარასამკურნალო საშუალების სარეკლამო ტექსტში დაავადებების მითითება და მათი ფარმაცევტულ პროდუქტებად წარმოჩენა.)
ადამიანის ორგანოები და ქსოვილები
„რეკლამის შესახებ“ კანონის თანახმად, დაუშვებელია ადამიანის ორგანოების, ქსოვილებისა და უჯრედების საჭიროებისა და ხელმისაწვდომობის პროპაგანდა, ადამიანის ორგანოების დონაცია, აგრეთვე, სამედიცინო დაწესებულებები და სამედიცინო პერსონალი, რომლებიც ახორციელებენ ადამიანის ორგანოების გადანერგვას.
საბავშვო ნარევების რეკლამა
„რეკლამის შესახებ“ კანონის მოთხოვნების შესაბამისად, 2გის პროდუქტებში აკრძალულია ჩვილის ნარევების, კვების ბოთლების და დამატებითი საკვების ნებისმიერი რეკლამა.
ფასიანი ქაღალდების რეკლამა
„რეკლამის შესახებ“ კანონის მოთხოვნების შესაბამისად, ფასიანი ქაღალდების რეკლამა დაუშვებელია 2გის პროდუქტებში.
იარაღის რეკლამა
„რეკლამის შესახებ“ კანონის მე-10 მუხლის დებულებების შესაბამისად, 2გის Products-ში აკრძალულია სამხედრო იარაღის რეკლამის გავრცელება.
სხვა სახის იარაღის (მათ შორის, სანადირო და სპორტული იარაღის) რეკლამის გავრცელება დასაშვებია საქართველოს რესპუბლიკის შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილი ორგანოს მიერ გაცემული ნებართვით.